Monday, June 14, 2010

Sekitar Majlis Perkahwinan Ab Malek

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, selamat sudah seorang kawan kita menamatkan zaman bujangnya kelmarin - 12 Jun 2010. Semalam pula telah selamat berlangsung majlis menyambut menantu bagi pihak pengantin lelaki. Kami sangat seronok sebab di samping dapat beramah mesra dengan Encik Malek dan isteri, kami juga dapat makan free berjumpa dengan kawan-kawan yang dah bertahun tak ditemui.

Ahli-ahli rombongan konvoi ke rumah encik pengantin telah bersiap sedia seawal jam 12.30 tengahari lagi. Terutamanya Pn. Suhara la kan? Akibat terlalu excited untuk bertemu dengan kawan-kawan, beliau adalah ahli rombongan pertama yang tiba ke Butik Puteri milik Cik Izawati. @gatai



1. Bergambar sementara menunggu ketibaan ahli-ahli rombongan.

2. Anak-anak gadis bergambar. Eh, yang sorang tu mak gadis ye?@jelir

3. Ha, yang ini special sikit. Pertemuan ala-ala syahdu 2 orang sahabat lama. Masih terbayang-bayang lagi kenakalan korang dalam kelas masa form 1 dulu. Cepatnya masa berlalu. @sigh


4. Antara ahli-ahli rombongan yang turut serta dalam konvoi ke Tanjung Sengkawang. Erk.. macam tak balance la gambar tu kan? @jelir

5. "Tunggu apa lagi? Jomla kita gerak," kata Tok Penghulu. Nampak sangat dah lapar..

6. Ketibaan ahli rombongan di rumah pengantin.

7. Meriah dengan kerenah mak + ayah + anak-anak. @sengihnampakgigi

8. Iza dan Makmor sedang bersedia untuk bergaya ala-ala model sewaktu Arin mengeluarkan kamera DSLRnya.

9. Menghampiri rumah pengantin.


10. Ketibaan kami di rumah pengantin waktu pengantin tengah bersiap-siap untuk memotong kek. Mujur takde yang mengusik lebih-lebih. Kalau tak mau ada pisau yang melayang.

11. "Jangan nganga luas-luas. Nanti tak boleh tutup mulut siapa yang susah? Abanggg jugak," kata En. Malek kpd Pn. Atie.
12. "Aku dah hampir tak cam korang semua, lebih-lebih lagi Samsul," kata Izawati. Hahah. Itu memang antara favourite quote yang keluar daripada mulutnya semenjak kami semua tiba ke kedainya petang semalam. @jelir

13. Khusyuk sungguh tok penghulu makan. Sambil bergosip. Errr, mungkin tengah planning next event kot? @kening

14. Antara orang jauh yang dah lama tak ditemui, Aizul Faideen. Mujur kenal lagi kami ye? Hehe..

15. Makmor ni asyik praktis pegang anak orang je. Anak sendiri bila lagi?@siul

Akhir sekali, antara perkara wajib. Bergambar beramai-ramai bersama pengantin baru. Gambar kali ni nampak meriah pula dengan anak-anak. Hehe..

So, untuk En. Ab. Malek, Selamat Pengantin Baru kami ucapkan. Selamat menempuh kehidupan dan menggalas tanggungjawab baru. Semoga dilimpahkan kebahagiaan hingga ke akhir hayat. Amin..

Insya Allah, kita jumpa lagi next event. @kenyit

P/s: Oh, lupa nak highlight. Entry ni khusus untuk orang yang berada nun jauh di Melben (READ: Melbourne) yang sedang bertungkus lumus berjuang menyiapkan PHDnya. (Tu la, siapa suruh bercerai lama sgt dengan FB?@jelir)

5 comments:

neezam said...

Uhuk uhuk....syahdunya, kawin jugak kawan aku sejak tadika...Encik Malek. Tahniah Malek...all the best dengan rumahtangga ko. jaga bini ko baik2.

Hajar, makaseh sebab dedicate ini entry special utk aku...MENTANG-MENTANGlaa aku jawuh..;p Insya Allah, sikit lagi program Pegi Hiburkan Diri aku ni nak habeh. Kita suma pakat2la jumpa nanti ya.

Ejai...kau nak aku bawakkan pil kurus tak dari Melben (READ:Melben)? aku boleh carikkan, gerenti badan ko mengecut lebih kecut dari pengantin lelaki di atas..hahahaha...jangan marah aaa..nanti tak dapat kawin lagi... ;p

Hajar said...

haha. sebab kau jauhla aku dedicate special utk kau. klu dekat xde maknanya nak dedicate bagai. baik dedicate kat anak kucing Iza je. haha..

neezam said...

rindunya nak ada kucing. kat oz ni kucing isn't pretty much an adorable pet compared to anjing..phewww. btw, BUDAK GEMEREH ROWK! (apa kejadah nak wujudkan sentimen 'kampung' nih? hehehe)

Hajar said...

wehhhhhhh... aku lupeee. aku ada ambk gmbr ngn geng Gemereh. nanti aku upload kat fb. huahuahua.. :P

mimah said...

thanks aja upload gambo-gambo menarik itew..:)
kredit utk ko ek..biler la nak jumpe lagi nie..
aku macam nak ajak hubby aku ke makan malam amal sts tu..ko nak pegi tak? jom la jom la..